Het eerste woordje van je baby zal zijn…

jolaplus 12 juni 2019
Het eerste woordje van je baby zal zijn…

Welk woordje hoop je als vader dat je kind als eerste zal zeggen? “Papa” natuurlijk! (Al hoopt mama dat het “mama” zal zijn!)
Dit boek zal in ieder geval bij elke jonge vader goed van pas komen.

Op elke bladzijde staat een vrolijke afbeelding van twee dieren: een papa met zijn jong.
Bij elke vader staat in grote letters “Papa!” en bij het jong staat het geluid van het dier.

Zo kan de vader zeggen dat hij dierengeluiden aan het oefenen is, terwijl hij stiekem “papa” aan het oefenen is! Succes gegarandeerd, wanneer je het boekje maar vaak genoeg voorleest!

Het boekje voelt heel stevig aan en is door de dikke bladzijden geschikt voor kleine handjes.
De illustraties van Migual Ordonez zijn duidelijk en eenvoudig. Hierdoor blijft het belangrijkste woord goed zichtbaar.
Aan het eind staat er een kleine verrassing, zodat je het boek met een glimlach dicht kunt slaan.

En wat vindt mijn dochter (bijna 4) ervan?
Na een keer samen te hebben gelezen, pakt ze nu het boek om zelf voor te lezen.
Hierbij maakt ze zelf de geluiden en leest ze zelf “papa” voor.
Alleen houden we een discussie bij de afbeelding van de koe. “Een koe heeft toch wit met zwarte vlekken mama? En deze is grijs met bruine vlekken! Wat is dit dan voor dier?”, waarop ik antwoord dat het een koe is. ”Nee mama, dat is het echt niet!”

Ook kijken niet alle papa-dieren blij. Maar wanneer je bij de laatste bladzijde aankomt, kom je er achter waarom.

Mijn dochter vond het een heel grappig boekje. Dit boek is echt heel leuk om aan een jonge vader te geven, als kraamcadeau of voor bijvoorbeeld “papa-dag”!

Wij waarderen het op 4 sterren.

Meer recensies van jolaplus