Wow

Kimberly R. 09 juni 2019 Hebban Team
Wow, wat kan ik nu nog zeggen wat niet in eerdere recensies al is gezegd? Dit boek was echt gewoon geweldig en ik heb van elk woord, elke minuut genoten.

De opbouw is heel fijn. Je gaat van het verhaal van Harper over naar Rhen en weer terug. Zo leer je echt beide personages goed kennen, maar toch blijft er dat kleine beetje mysterie hangen. De schrijfstijl is prettig, echt young adult stijl. Het leest ontzettend makkelijk en snel weg.
Voordat ik begon met lezen wist ik dat het een retelling was van Beauty and the Beast, en dat was ook wel (deels) te merken in het boek. Toch was het ook een verhaal geheel op zichzelf. Enkel de basis van het originele verhaal is gebruikt en daar heeft de schrijfster een geweldig geheel nieuw verhaal omheen gebouwd.

De personages zijn zo goed omschreven, er wordt zo ontzettend veel sympathie voor de juiste personages opgewekt. Maar tegelijkertijd zijn ze niet allemaal perfect. Ze hebben duidelijk hun fouten en ook deze worden goed benadrukt. Dit maakt dat je veel makkelijker jezelf kan verplaatsen in de personages en dit maakt ze veel echter. En ja, stiekem vond ik het ook wel echt heel stoer dat de 'slechterik' in dit boek de tovenares Lilith is, een naam die wij met alle liefde aan onze dochter hebben gegeven!

Al met al was dit absoluut mijn favoriete boek van dit jaar (tot nu toe). Het tweede deel is al vast besteld, ook al moeten we daar nog maanden op wachten. En ik zou dit boek echt aan iedereen aanraden die van fantasy en sprookjes houdt, maar ook gewoon een goed verhaal wil lezen.

Meer recensies van Kimberly R.