Heerlijk dramatisch

LauLauBooks 19 november 2018
Wat is het toch met scholen en ik? Ik weet niet precies waarom, maar ik vind het altijd leuk om te lezen over personages, die naar school gaan en dan vooral privescholen of kostscholen. Scholen waar de personages wonen dus. Deze zijn altijd heel anders dan de scholen die wij kennen. Ze zitten vol intriges, geheimen, glamour, complotten en avonturen. Ik weet niet, ik hou daar gewoon van, een perfecte mix. Lessen hoeven er wat mij betreft niet gevolgd te worden, het gaat mij meer om wat er buiten de lessen gebeurd.
Privé is hier een goed voorbeeld van.

Het is eerste deel van de Privelege serie. In deze serie volg je Reed (ja, zo heet ze echt, ik lees steeds Reet). Ze heeft er altijd van gedroomd om naar Easton te kunnen, om haar saaie leven te ontvluchten. Wanneer deze droom uitkomt, is ze door het dolle heen. Maar eenmaal daar wil ze nog maar één ding, een Billingsgirl worden. Als je in het Billing huis woont, dan heb je het gemaakt. Het is het meest exclusieve huis van de campus. Maar daar binnen komen gaat niet makkelijk. Het is een wereld vol drama, intriges, verleidingen en listen. I

k heb dit altijd een heerlijk boek gevonden, vooral om de Billingsgirls. Het is echt een boek voor vermaak. Je bent er vliegensvlug doorheen.

Je moet er alleen niet al te veel van verwachten, en zeker geen wijze lessen uit halen. Daar heb ik eigenlijk nooit echt bij stil gestaan, nou, ja, ik wist dat het niet het beste boek was, ik hield gewoon van de drama en de spanning, maar ik heb er nooit echt bij stil gestaan dat dit boek geen goed voorbeeld is voor tienermeisjes. Dit is niet de manier hoe je om moet gaan met anderen en hoe je vriendschappen of problemen moet aanpakken.

Dit is echt een plezier boek, meer dan dat is het niet.
Dit soort boeken moeten natuurlijk blijven bestaan, want soms is het precies wat je nodig hebt, een perfecte afleiding.

Meer recensies van LauLauBooks