Als je door het verleden word ingehaald.

leentje4trixie 22 juni 2019
Sterre Carron studeerde tropische geneeskunde aan het Tropisch instituut te Antwerpen.
Zij werkte enkele jaren in Rwanda en Zaïre voor Artsen zonder grenzen.
De auteur is gespecialiseerd in forensische geneeskunde en oosterse spiritualiteit.
Ze heeft ondertussen met Amla haar 12de thriller geschreven.
Na Mara en Thirta is Matsya haar 3de boek.

Het boek begint in hoofdstuk één met het woord vergelding,want dat is wat de dader wil.Een vreselijk geheim altans voor de dader komt aan het licht en van die dag af wil hij/zij maar één ding,wraak.
Ik wil haar angst ruiken,voelen,zien.
Zij (slachtoffer)is mijn prooi en ik(dader) ben het roofdier dat speelt met zijn prooi.
Al een half jaar volgt de dader zijn prooi.
Ik weet hoelaat ze opstaat en vertrekt,hoeveel kinderen ze heeft,welk parfum ze gebruikt,ik weet alles over haar.

Als Ellen die dag van haar werk komt is ze moe en ze heeft hoofdpijn ze maakt zich een tas warme chocomelk en dan gaat de telefoon.
Een koude stem zegt haar,lang geleden en maakt zich kwaad omdat Ellen niet weet wie ze aan de lijn heeft.
Dan de vraag,welke dag is het vandaag? Ellen begrijpt het waarom van deze vraag niet en na wat aarzeling zegt ze Maandag.
Ellen heeft geen zin in dit vreemde gesprek en hangt op.
De volgende dag moeten Ellen en haar man naar een feestje en de vaste babysit komt op de kinderen passen,de volgende tragedie vind plaats het meisje Emma word vermoord.Rani Diaz en haar team onderzoeken de zaak.Ze weten dan nog niet dat de dader iemand is die hen nog een tijdje zal bezig houden.
Dit is pas de éérste ronde,de inwoners van Sint-Katelijne-waver en het chique Bonheiden krijgen te maken met een diepgekwelde en gestoorde moordenaar.
Het huis en het terrein worden verzegeld en ze nemen tijdelijk hun intrek in het huis van Marks moeder.
Ellen is de wanhoop nabij want op de. koop toe doet Mark heel vreemd en afwijzend.
Tom het ex vriendje van Emma en Mark zijn dan ook Rani haar eerste verdachten.
Maar niets is wat het lijkt dat is het nooit in thrillers.
De identiteit van de dader en het waarom van zijn of haar daden bevat teveel spoilers,daarom één raad,haal deze reeks in huis,het is de moeite.

De auteur snijd in dit boek een zeer gevoelig thema aan,dus lezers wees gewaarschuwd, niet geschikt voor gevoelige zieltjes.

Iemand staat voor een diepe afgrond,alleen diegene weet het niet,nog niet......

Citaat: Leuk als je psychiater hebt die helemaal in het zwart is gekleed,zei ze.
Simons keek haar verbaast aan.
Wat is daar mis mee?
Als je nog niet depressief bent,dan word je dat wel als je lang naar hem kijkt.

Meer recensies van leentje4trixie