Pesterijen uit het verleden,wraak in het hier en nu.

leentje4trixie 08 juli 2019
Sterre Carron, een pseudoniem, is een Vlaamse schrijfster van misdaadromans.
Ze debuteerde als schrijfster in 2013 met Mara.
Carron had van in haar jeugd belangstelling voor criminologie maar belandde uiteindelijk in een opleiding tot vroedvrouw.
Voor Artsen zonder Grenzen ging ze werken in Rwanda en toenmalig Zaïre.

Geboren: 1957 (62 jaar), Antwerpen

Met Trifla zijn we al aan boek 4 in de Rani Diaz serie,

Rani is 8maanden zwanger als tijdens de dienst haar weeën beginnen en ze naar het ziekenhuis word gebracht vanaf dan geniet ze enkele weken van haar zwangerschapsverlof en haar dochtertje terwijl haar collega's de verdwijning van Marie Teugels onderzoeken Marie ging samen met haar hond s 'avonds joggen waarbij de hond als enige terug thuis kwam.Veel wijzer zijn haar collega's niet geworden en als Rani terug aan het werk gaat word dit haar nieuwe case.Er zijn op zijn minst een paar eigenaardigheden te melden die de echtgenoot verdacht maken maar harde bewijzen vinden ze voor als nog niet.
Ondertussen is Marie al twee maanden verdwenen,leeft ze nog wel?
En dan word er een tweede vrouw ontvoerd Zieta Hofman,lerares aan het Sint- Ursula-Instituut.
Zij werd gestalkt door een student is deze laatste de dader ,heeft hij ook Marie ontvoerd of hebben we te maken met nog een andere dader?
En hebben de twee ontvoeringen dan de zelfde dader of hebben ze niets met elkaar gemeen ?

Citaat:
'Bwa,het is niet omdat we een bewijs hebben dat we daardoor de dader vlugger op het spoor komen.
Maar gelijk heb je.We mogen niets over het hoofd zien en zo hebben we tenminste het gevoel dat we iets doen,want naar mijn gevoel blijven we maar in rondjes draaien.

De zoektocht naar de twee vrouwen verloopt moeizaam.
Twee sporen hebben Rani en haar team,een halsketting en een hondenhaar.Voor de rest,nada.Noppes.

En dan verdwijnt er nog een derde vrouw samen met haar zoontje, Michelle Tyberhien.
Michelle is de ex vrouw van een ex collega van Rani,zij verloor juist het hoederecht over haar zoontje en eerst word gedacht dat zij gevlucht is.
Dan verdwijnt ook Rani's ex collega Nand en alles laat vermoeden dat hij zelfmoord zal plegen maar waarom ?
Wat heeft hij al die tijd verzwegen,wat gebeurde er dat hij het juist nu wil doen en wat heeft dit alles met deze zaak te maken?

Jefke word teruggevonden,helemaal onderkoeld,gewoon achtergelaten onder de steunpilaren van de Nekkerhallen.
Waar is Michelle?
Eindelijk vinden Rani en haar team wat aanknopingspunten en de zaak komt in een stroomversnelling.
Wie kan er nog gered worden?Heeft er iemand dit overleeft?
Wat is de connectie met al deze verdwijningen,is er wel een connectie?
Marie's man Patrick houd de lippen stijf op elkaar en ook Olaf,Zietra's vriend zegt niets te weten,toch is het duidelijk dat ze iets verzwijgen,maar wat?Veel vragen waar je een antwoord op krijgt als je het boek leest.
Veel plezier met deze spannende rollercoaster.

Meer recensies van leentje4trixie