Kijk eens in de spiegel. ...

Wat zie jij als je in de spiegel kijkt? Tijdens en na het lezen van dit boek, ga je misschien wel anders naar jezelf kijken.
In dit verhaal volg je 4 tieners. Ze zijn allemaal buitenbeentjes en anders. Totdat ze samen een band beginnen. Zo leren ze wat het is om vrienden te krijgen. Ze leren zichzelf kennen en accepteren hun ware ik steeds meer. Totdat er op een dag een van hun spoorloos verdwijnt. Ze missen een stukje van hunzelf. Het leven gaat door, maar voor hun staat de wereld stil. Hun vriendin wordt teruggevonden, maar ze ligt in coma. Ze heeft een vreemde tattoo en de politie denkt dat ze zelfmoord heeft geprobeerd te plegen. De vrienden weten zeker van niet… ze willen uitzoeken wat er is gebeurd. Ze komen iets vreselijks op het spoor. Kunnen ze dit doorstaan als vrienden of gaan ze er aan onderdoor?
Het verhaal is aangrijpend, emotioneel en pakt je vast. Soms zit er humor in. Maar het mysterie maakt het tot een pageturner. Als lezer ga je namelijk dingen van jezelf vinden in dit verhaal. De titel is daarom ook perfect gekozen. De auteur houdt je een spiegel voor. De grootste boodschap is: wees jezelf, en niet de persoon die anderen willen dat je bent! Niet veel is wat het lijkt te zijn. Groei op en blijf jezelf of wordt jezelf. Met vallen en opstaan kom je er wel. En iedereen heeft vriendschap nodig: Zeker als er slachtoffers vallen, je wereld niet meer veilig is en je gaat twijfelen aan wie je nog kunt vertrouwen…...:
Ik geef deze mysterieuze coming of age roman 4****

Meer recensies van Natasja (Tazzy) J.