Een subliem stukje schrijven

De auteur.
Tess Sharpe groeide op bij haar punkrocker moeder in een afgelegen gebied in Californië.
Eerder schreef ze in het Young Adult genre.
De onversneden waarheid is haar thrillerdebuut.

Het verhaal.
Duke McKenna heeft een drugsimperium opgebouwd die zijn weerga niet kent. Niemand verhandelt meer wapens en drugs dan hij. En niemand vermoordde zoveel mensen.
Zijn enige zwakke plek is zijn dochter Harley. Zij zal zijn imperium over moeten nemen. Hij heeft haar geleerd om nietsontziend en dodelijk te zijn. Maar in tegenstelling tot Duke heeft Harley wél een geweten.
Een geweten dat de kop opsteekt wanneer Duke er niet is om de zaken te regelen. Harley trekt haar eigen plan en zet alles wat haar vader haar heeft geleerd in om orde op zaken te stellen.
Om de mensen van wie ze houdt te beschermen moet ze keuzes en beslissingen maken waarvan ze weet dat haar vader ze afkeurt.
Met gevaar voor eigen leven voert ze haar plan uit.
Zal het haar lukken? En heeft haar plan kans van slagen?
Harley is een McKenna, en McKenna's winnen altijd..... Toch?

Recensie.
Deze keer geen verhaal over een seriemoordenaar of een op te lossen politiezaak.
Deze keer een ijskoude drugsthriller.

Het verhaal is verdeeld in 3 delen. Deze 3 delen vormen de 3 onderdelen van het uit te voeren plan van Harley om het imperium van haar vader om te zetten naar het hare.

De hoofdstukken wisselen af tussen tegenwoordige tijd en het verleden. Op deze manier leren we Harley heel goed kennen. We komen te weten hoe ze ertoe komt om iets op een bepaalde manier uit te voeren. En op welke manier haar vader haar iets heeft geleerd. Ook beleven we op deze manier de gebeurtenissen die haar hebben gevormd tot de persoon die ze nu is.

De auteur heeft de hoofdpersonen enorm veel diepgang gegeven. Naast Harley leren we ook haar beste vriend Will kennen. Haar vriendinnen Mo en Brooke. Haar vader Duke en zelfs haar overleden moeder Jeannie. Ja, zelfs ook haar hond Busy.
Deze diepgang is prettig. Zo hoeven we niet na te denken over: "Hoe zou ze dit" of "Hoe heeft ie dat".

Ook de omgeving heeft veel kleur meegekregen. Van de oprijlaan naar de woonboerderij tot het bospad richting het methlab. We kunnen de landkaart zo voor de geest halen.

Het verhaal bouwt constant kleine boogjes van spanning op die samen toewerken naar een aantal echte klappers. En dat in een tijdsbestek van maar 4 dagen waarin het echte verhaal zich afspeelt.
Het plot is tot in de puntjes uitgewerkt. Nergens haperingen of reden tot een vragende blik.
Een subliem stukje schrijven.
Een echte aanrader dus.

Een ijskoude drugsthriller met een warm hart.

Meer recensies van Yvonne Oomen Muurmans