Zinderende wraakactie!

Akke Froukje 13 september 2019
Vier collega’s, Vincent, Jules, Sam en Sylvie, van de investeringsmaatschappij Sanhope and Sons worden naar een lift geleid voor een vergadering. Omdat ze een aantal deals zijn misgelopen, zijn ze bang dat ze worden ontslagen en komen allemaal op de afspraak. Als ze op de plaats van bestemming zijn, blijkt de lift een escaperoom te zijn met als opdracht er levend uit komen. Jules, Sam, Sylvie en Vincent proberen de raadsels zo goed mogelijk op te lossen en hopen dat ze binnen een uur bevrijd worden.

Naast het verhaal in de lift wordt ook het verhaal van Sara en Lucy verteld. Zij waren ook collega’s bij Sanhope and sons. Zij hebben geheimen ontdekt binnen het bedrijf die het daglicht niet kunnen verdragen.

Dit boek pakt je vanaf de eerste bladzijde. Het begint met een spannende proloog waarin het einde van het verhaal wordt verteld. Hierna worden de 37 uren die er aan vooraf gaan besproken in de hoofdstukken ‘De lift’ genoemd. Het verhaal wordt afgewisseld met hoofdstukken van Sara Hall. Het verhaal zit erg goed in elkaar en tijdens het hele boek wordt de spanning opgebouwd tot een, wat mij betreft, korte climax. Maar doordat je weet hoe het verhaal eindigt, voel je constant een spanning bij het lezen van dit boek. Ook zitten er in dit verhaal verschillende wendingen, zo blijf je als lezer maar gissen hoe het verhaal gelopen moet zijn.

Het boek heeft mij een aantal keer weten te verrassen en ik vind de verhaal goed in elkaar zitten en daarom geef ik het boek vier sterren.

Meer recensies van Akke Froukje