Aanrader!

Akke Froukje 13 maart 2023
Dit boek won ik via vrouwenthrillers.nl Ik wilde dit boek graag lezen, omdat het verhaal op de achterflap mij zo aansprak. Helemaal omdat ik op moment van schrijven hoog zwanger rondloop. Dit boek leek mij het perfecte leesvoer voor tijdens mijn verlof. Hieronder mijn recensie van de nieuwe thriller van Sophie Wester.

Waar het boek over gaat:
Birgit Zilver is een succesvolle arts in haar eigen vruchtbaarheidskliniek. Wanneer haar ex-vriend Sander vraagt of ze hem en zijn vrouw Annabel wil helpen met hun kinderwens, is Birgit zo overrompeld dat ze toestemt. Kort daarna krijgt ze te maken met heftige bedreigingen en raakt ze de controle over haar leven kwijt. In een wanhopige poging om de regie weer terug te krijgen, maakt Birgit een grove inschattingsfout.

Het boek begint met een kort proloog waarin we lezen dat het helemaal fout gaat. Hierna gaat het verhaal verder met hoofdstuk 1 en lezen we hoe Sander bij zijn ex Birgit aanbelt om te vragen of zij hem en zijn vrouw kan helpen om zwanger te worden. Het verhaal had me direct te pakken en na het lezen van enkele hoofdstukken had ik al het idee dat dit nog wel eens een heel mooi en spannend boek kon gaan worden. Het verhaal sprak me in ieder geval erg aan.

In dit boek lezen we veel over Birgit. Ze is een ambitieuze vrouw die naast haar werk ook nog een eigen leventje leeft. Birgit is niet erg van de sociale contacten, maar is meer op haarzelf gericht. Zo lezen we dat ze regelmatig gaat hardlopen en dat ze heel muzikaal is. Ze speelt haar hele leven al dwarsfluit en ze kan dit ook goed. Ze speelt af en toe concerten en hier lezen we ook over. Ik vind het leuk om te lezen dat ze dit leventje leidt naast haar werk. Dit maakt haar personage levensecht. De combinatie van de beschrijvingen van haar werk afgewisseld met haar privéleven vind ik mooi.

De spanning wordt al snel opgebouwd als Birgit wordt bedreigd. De verschillende soorten bedreigingen nemen steeds meer toe en als lezer probeer je te ontdekken wie het op haar gemunt heeft. Tot aan het einde toe blijft het gissen en op het einde, tijdens de spannende ontknoping, kom je hierachter.

Het boek had van begin tot eind mijn volle aandacht en ik heb me uitstekend vermaakt. De boeken van Sophie Wester zullen daarom vast vaker op mijn leeslijstje verschijnen. Ook ben ik nieuwsgierig geworden naar het boek Moordende hitte die in 2022 verscheen.

Meer recensies van Akke Froukje