Negatief sfeertje

Akke Froukje 25 juni 2020
Katherine is 41 jaar en werkt als hoofdredacteur bij een tijdschrift. Ze heeft het niet zo op stagiaires, want ze zijn volgens haar allemaal millenials (kinderen die gewend zijn alles te krijgen wat ze willen). Lily is de nieuwe stagiaire, maar ook het nichtje van haar baas. Volgens Katherine lijkt Lily een hardwerkende, lieve stagiaire, maar schuilt er een heel ander meisje achter dit gezicht. Ze komt namelijk op de vreemdste momenten opdagen.

Katherine Ross en Lily Lunt hebben een bepaalde aantrekkingskracht tot elkaar. Ze zijn geobserdeerd van elkaar. Lily achtervolgt Katherine al een poosje voordat ze met haar kennismaakt. Sinds de kennismaking voelt Katherine de drang om haar levensverhaal te delen met de stagiar.
Beide vrouwen willen graag bij elkaar in de buurt zijn. Tot het moment komt dat Lily belangstelling gaat tonen voor Katherines partner Iian. Dan vindt Katherine het niet meer leuk. Wat voor plannen heeft Lily met haar en haar partner?

Dit boek behoort zeker in de categorie psychologische thrillers. Tijdens het lezen denk je dat je gek wordt door de obsessies die de vrouwen hebben. Tijdens het lezen vraag je jezelf constant af wat de vrouwen van elkaar willen. Wat zit er achter die obsessie?
Deze obsessie tot elkaar is echt ziekelijk. Het hele verhaal door speelt dit een erg grote rol. De vrouwen denken niet goed over elkaar en hierdoor ontstaat er een negatieve sfeer tijdens het lezen. Dit vind ik jammer. Tijdens een leesuurtje op de bank, ervaar ik liever een positief gevoel. Toch bleef ik doorlezen, omdat ik zat te wachten op een climax. Ook was ik erg benieuwd waar dit verhaal naar toe zou gaan en hoe het zou eindigen. Het boek had dus zeker mijn aandacht en wekte voldoende mijn nieuwsgierigheid. Het einde van het verhaal vond ik verrassend. Ik begreep nu waar die ziekelijke obsessie vandaan kwam, ook al had ik het zelf anders aangepakt.

De personages waren voor dit verhaal goed uitgewerkt. Je kreeg voldoende te weten over beide vrouwen, maar ook niet meer dan dat. Hierdoor werd het einde verrassend. Van Katherine kreeg je meer te weten dan van Lily. Lily werd daarom wat mysterieuzer. Het hele boek draaide om deze twee vrouwen en vanuit deze twee perspectieven werd er geschreven. Boven de hoofdstukken stond de naam vanuit welk perspectief het werd geschreven en de datum wanneer het zich afspeelde.

Dit boek moet het zeker niet hebben van de spannende gebeurtenissen. Dit boek lees je voor de onderlinge, obsessieve verbanden die Katherine en Lily hebben en hoe dit zich ontwikkeld. Ik vond de onderlinge verbanden te negatief, waardoor ik dit boek 3 sterren geef.

Meer recensies van Akke Froukje