Goede thriller

Akke Froukje 25 juni 2020
Emily heeft al een aantal jaar geen contact meer met haar familie. Haar zus Madeline vraagt om langs te komen en Emily doet dit. Madeline woont in het ouderlijk huis en hier ontmoet Emily ook voor het eerst haar twee kinderen.
Na een avondje bijkletsen, is haar zus de volgende dag opeens verdwenen. Na een korte zoektocht, schakelt ze de politie in. Dit gaat haar allemaal niet snel genoeg en ze zoekt zelf ook verder. In die tijd pleegt Rhoda, een vriendin van haar zus, zelfmoord. Vriendin Jessica komt langs om een videoband te zoeken. Erg vreemd allemaal. Wanneer Emily op zoek gaat naar de videoband, ontdekt ze een geheim waar Madeline al jaren mee rondloopt. Wat is er gebeurd? En lukt het Emily om haar zus te vinden?

Carissa Ann Lynch woont met haar man en kinderen in Indiana. Door haar achtergrond in de psychologie heeft ze een fascinatie voor de donkere kant van de mens en maatschappelijke problematieken. Mijn zus wordt vermist is de eerste thriller van haar die in het Nederlands vertaald is.

Het verhaal wordt verteld vanuit de ik-persoon Emily. Als lezer word je meegnemon in haar belevenissen van nu en haar gebeurtenissen in het verleden. Emily gaat in het verhaal op zoek naar haar zus. Dit doet ze samen met haar ex, Paul, die inmiddels politieagent is geworden.

Het verhaal wordt goed opgebouwd. De inleiding is vrij lang, maar als Madeline eenmaal vermist is, volgen de gebeurtenissen elkaar snel op. Er wordt toegewerkt naar een climax. Eenmaal daar aangekomen, vindt er een twist plaats die erg verrassend is! Ik vond het een spannend boek, maar ik denk wel dat de auteur er nog meer uit had kunnen halen.

Meer recensies van Akke Froukje