Hebbanbuzz - De Ierse erfenis

Akke Froukje 15 januari 2021
Wanneer de ouders van Ottie, Pip en Willow dertig jaar getrouwd zijn, komen ze als familie bij elkaar. Jongste zusje Willow is er niet bij, zij is aan het werk. Die avond wordt ze door haar zus gebeld; ze moet direct thuiskomen, want haar vader heeft niet lang meer te leven.

Na de begrafenis van de vader worden de zussen en moeder Serena bij de notaris verwacht waar het testament voorgelezen zal worden. Niemand begrijpt het, en Willow evenmin, maar Willow erft het landgoed. Zij, die drie jaar geleden is weggegaan en nooit meer teruggekeerd. Waarom heeft de vader deze keuze gemaakt?

Dit boek mocht ik lezen voor de Hebbanbuzz. Dit is voor mij de perfecte manier om eens kennis te maken met een ander genre. Ik las eerder een boek van Karen Swan, dus zij was niet helemaal nieuw voor mij.

Helaas viel het lezen van dit boek mij een beetje tegen. Op de cover staat dat het over familiegeheimen en intriges zou gaan, dit heeft een lijn in dit verhaal, maar speelt zeker geen hoofdrol. Ik had hier zeker wel meer van verwacht.
Tijdens het lezen volgen we de verhaallijnen van de drie zussen. Ze beleven veel en daardoor leest het boek gemakkelijk weg. De verschillende gebeurtenissen volgen elkaar snel op. Toch heb ik niet het idee dat het verhaal heel vlot verliep. Aan de ene kant gebeurde er genoeg, maar aan de andere kant kabbelde het ook maar wat door.

Tijdens het lezen werd mijn nieuwsgierigheid toch wel voldoende gewekt om door te blijven lezen. Want waarom heeft de vader het landgoed aan Willow nagelaten? Welke geheimen schuilen hierachter? Uiteindelijk ben ik hierachter gekomen.

Ik vond het boek oké om te lezen, maar ik ben niet helemaal overtuigd. Dit zou ook kunnen komen omdat ik het in deze periode (tijdens de lockdown) moeilijk vond om me te concentreren op het boek. Ik denk dat ik het verhaal zeker nog eens ga lezen, want de recensies over dit boek zijn echt lovend!

Meer recensies van Akke Froukje