Liefde voor dit boek!

Akke Froukje 18 oktober 2020
Advocate Janna wordt na een hele gezellige vrijdagmiddagborrel opgeraapt door een superknappen man. Tot overmaat van ramp deponeert ze haar maaginhoud op deze knappe meneer met gaatjesschoenen. Wanneer ze de volgende dag aan het bijkomen is, merkt ze dat ze haar tas kwijt is. Dat is een ramp! Alle belangrijke papieren zitten er in voor de miljoenenscheiding van de beroemde Chelsea Valentino met Robert. Met deze zaak probeerde ze juist indruk te maken op het advocatenkantoor om kans te maken op promotie!

Janna doet haar best om de zaak tussen Chelsea en Robert te winnen. Maar dan herkent ze de advocaat van de tegenpartij; de superknappen redder in nood met de gaatjesschoenen! Leo! Probeert hij haar van de zaak af te leiden of heeft hij echt interesse in haar?

Wauw! Wat een leuk en grappig verhaal heeft Marijke Vos weer geschreven! Ik pleit voor jou is echt een boek waar je lekker in kunt duiken om even te ontsnappen aan de werkelijkheid. Het is echt een feestje om dit boek open te slaan om verder te lezen. Je krijgt er echt een goed gevoel van! De humor die in het verhaal zit, is echt heel leuk. Verder is het boek lekker vrolijk en nuchter geschreven.

Het boek begint met Janna die thuis probeert te komen na een gezellige vrijdagmiddagborrel. De sfeer en humor zit er direct in wanneer ze overgeeft over de meneer met de gaatjesschoenen. Hierna gaat het verhaal direct door met Janna als advocate. Ze probeert promotie te maken en wil de belangrijke zaak winnen. Helaas is deze zaak niet zo gemakkelijk. Zeker niet wanneer Leo op het toneel verschijnt. De band tussen hen is echt heel leuk om te lezen, zeker wanneer ze elkaar zakelijke mails gaan sturen, met een persoonlijke boodschap eronder.

Al vanaf het begint lukt het goed om een band op te bouwen met Janna. Ze is eerlijk, grappig en af en toe wat klungelig. Ze komt hierdoor heel menselijk over. Het is alsof je een verhaal leest van een bekende. De andere personages komen ook mooi naar voren in het verhaal en geven hier echt een toevoeging aan.

Ik pleit voor jou is echt een heerlijke feelgood waar ik verder helemaal geen opmerkingen over heb. Ik heb er enorm van genoten en daarom verdient het boek vijf sterren!

Meer recensies van Akke Froukje