Hebbanbuzz

Akke Froukje 18 juni 2021
Norman en Jax zijn elkaars beste vrienden. Ze zijn dol op humor en maken de hele dag door grappen. Over vijf jaar willen ze daarom ook optreden als komedie duo op het Edinburgh Fringe Festival. Maar dan komt Jax te overlijden en lijkt Normans wereld in te storten. Norman raapt snel de moed bij elkaar op en hij wil daarom dit jaar nog op het podium staan als olist. Samen met zijn moeder, Sadie, en haar tachtigjarige collega, Leonard, gaan ze op weg naar Edinburgh. Tijdens deze tocht maken ze een aantal stops om zoek te gaan naar Normans vader.

De goede grap van Norman Foreman is een ontroerend verhaal over een twaalfjarige jongen die zijn beste vriend verliest. Ondanks het verdriet gaat hij verder met zijn leven en stelt hij zijn doelen bij. Het is mooi om te zien hoe Norman met het verdriet omgaat en hoe zijn moeder hem hierbij probeert te helpen.

Ondanks dat dit verhaal erg ontroerend, maar ook grappig is, had ik niet altijd mijn volledige aandacht erbij. Het verhaal werd voor mij op den duur een beetje langdradig en eentonig. Doordat het later afgewisseld werd met de verhaallijn dat Norman op zoek gaat naar zijn vader, werd het iets interessanter. Maar over het algemeen vond ik dit geen hoogvlieger.

Meer recensies van Akke Froukje