Lekker zomers boek

Akke Froukje 17 oktober 2019
Simon en Klaartje Klooster gaan met hun twee dochters Melissa en Jaimi een weekje vakantie vieren op een Waddeneiland. Op zaterdag komen Simon, Melissa, Jaimi en de hond Jip aan. Klaartje komt de maandag pas, omdat ze het weekend nog moet werken.

Simon maakt op het eiland al snel kennis met de buurvrouw in het bungalowpark. Haar naam is Helen Bredius, weduwe van de bekende kunstenaar Jan Bredius. Helen laat haar van haar beste kant zien tegenover de familie, maar is een echte ‘wolf in schaapskleren’.

Boswachter Tinus is aan het onderzoeken hoe Jan vijf jaar geleden is overleden. Men zegt dat hij een hartstilstand heeft gehad, maar Tinus twijfelt of Jan wel een natuurlijke dood is overleden.

Tinus komt in contact met Simon en Klaartje. Wanneer hun hond op het eiland komt te overlijden, willen ze de dochters onderbrengen bij buurvrouw Helen. Zo kunnen Simon en Klaartje naar het vasteland om Jip te laten begraven. Tinus vertrouwt dit niet en laat een autopsie uitvoeren bij Jip. Is Tinus nou zo achterdochtig of is Helen echt niet te vertrouwen?

Dit boek leest als een trein. De verschillende gebeurtenissen volgen elkaar snel op, waardoor het boek moeilijk aan de kant te leggen is. De omgeving en de beschrijving ervan geven je een heerlijk zomers gevoel. Daarom krijgt het boek van mij vier sterren.

Meer recensies van Akke Froukje