Bestemming geluk, is dat geen enkeltje Paradijs dan?

Anna Bos-Chialastri 12 januari 2020
Het heeft even op zich laten wachten, kleine strubbeling in het uitgeef-traject maar daar is dan eindelijk de nieuwe Aline van Wijnen.

Wanneer Melanie onder het oog van de halve upper-class haar verloofde Duke voor het altaar laat staan komt ze tot het besef dat ze zelf haar geluk moet zien te vinden, maar waar en hoe vind je dat?

Ze beseft zich dat het hebben van een eigen (familie) juwelierszaak, hoe tevreden ze hier ook mee is, niet het enige is wat kan zorgen voor het vinden van haar geluk, wat zijn haar eigen dromen en wensen eigenlijk?

Om zich heen kijkende schijnt haar vriendin Olivia dit te vinden in het schrijven van haar boeken, of lijkt dit maar zo? Een negatieve recensie kan voor een flink drama zorgen. En hoe zit het met de stugge koerier Alex? Wat is zijn verhaal eigenlijk, wanneer ze hem wat beter leert kennen blijkt zijn verhaal niet in Nederland begonnen te zijn, hoe zit dat dan?

Met vallen en opstaan gaat Melanie op zoek naar haar eigen bestemming van geluk, zal ze het vinden? Zoals de cover al zegt: Ga nooit op reis zonder een koffer vol dromen!

Aline van Wijnen heeft weer een heerlijk feelgood verhaal geschreven zoals we van haar gewend zijn: Je duikt in het verhaal, leeft mee met de personages, waarvan het leven ondanks dat het voelt als feelgood toch echt niet enkel over rozen gaat, er speelt altijd meer dan op het eerste gezicht lijkt waardoor het verhaal meer diepte heeft dan je van het genre verwacht, je zou zelfs kunnen nadenken over de eigen keuzes die je maakt, op bepaalde momenten houd de lezer zijn adem in en toch sla je weer met een glimlach op je gezicht het boek dicht. Nu geduldig wachten op het volgende boek. Ik ben er klaar voor.

Meer recensies van Anna Bos-Chialastri