Op en top romantiek

Anoeska 18 juni 2020 Auteur
Tijd voor de tweede Mayson broer, Trevor. Net zoals zijn broer Asher staat hij erom bekend veel vrouwen gehad te hebben. Zijn reputatie zit hem echter niet in de weg en zijn leven zat gevuld met grootse dromen. Nadat hij zijn oog liet vallen op Liz, besluit hij alles op alles te zetten en zijn leven om te gooien.

Ook deel twee in deze serie bevat weer een mooi staaltje romantiek. De serie is ideaal voor liefhebbers van liefdesverhalen, maar met een beetje extra. Hoewel de seksscènes vrij gedetailleerd beschreven worden, zijn ze realistisch en voor vele te herkennen. Vooral de passie die voorbijkomt in dit boek, maakt dat het verschilt van 'Asher'.
Het duurde even om weer te ontdekken wie nu precies wie was. Er zijn veel personages in deze reeks, en je moet als lezer best wat onthouden. Naarmate het verhaal vordert, wordt uiteraard alsmaar meer duidelijk hoe de familie- en vriendschapsbanden ook al weer in elkaar zitten. De nevenfiguren doorgingen weinig tot geen evolutie. Ze bleven vrij vlak tegenover het eerste boek. De hoofdpersonages daarentegen waren zeer goed uitgewerkt. Doordat de personages elkaar al kennen nog voor de start van het boek, had de auteur een groot speelterrein om hen te laten groeien. Ze maakten een mooie evolutie door, en toonde zichzelf ook van vele kanten. Hun volle karakters schenen mooi door naar het einde toe.
Ditmaal viel de Mayson broer wel in de smaak. Trevor kwam voor mij veel aangenamer over dan Asher. Hoewel het een personage is met een zeer bezitterig karakter, overschrijd het toch niet de grens van ongepast. Zijn passie viel beter te begrijpen, dan diegene van zijn broer in deel 1.
De plot is zeer geloofwaardig en realistisch, het zou zo iedereen kunnen overkomen. Al is dat deels ook de valkuil van deze serie. Het zijn goede boeken, maar de verhaallijnen blijven te simpel.
Aurora Rose Reynolds heeft een fijne schrijfstijl die ook na de vertaling mooi naar voren weet te komen. De zinnen zijn makkelijk te lezen en het woordgebruik is afgestemd op het genre zelf.

Naast de nevenfiguren die voor mij -opnieuw- veel te vlak bleven, en de simpele verhaallijn; was er nog een groot element dat opviel. In het boek wordt vaak gebruik gemaakt van het woord 'schatje'. Het woord went ontzettend vaak gebruikt.
Het blijft een leuke serie voor tussendoor, maar helaas bevat het geen opvallende elementen die het echt uit de menigte van boeken doet springen. Naar mijn gevoel blijft het op veel vlakken eentonig en is er een soort patroon bij alle vier de broers. Echter lijkt het verhaal van Cash (deel 3) een andere wending te nemen. Voor lezers zou het ideaal zijn dat deel 3 die cirkel doorbreekt en met vernieuwing komt.

Meer recensies van Anoeska