Familieperikelen

Aster 27 september 2023
‘Mijn man wou Annie Doyle niet vermoorden. Maar dat leugenachtige kreng verdiende het.’ Zo begint het boek ‘In de schaduw’ van Liz Nugent. Met deze binnenkomer is meteen bekend wie er vermoord is, Annie Doyle, en door wie, de man van Lydia. Na de moord begint pas het kat en muis spel.
Het verhaal wordt vanuit drie perspectieven verteld: Lydia is een van de personen. Daarnaast Laurence, de zoon van Lydia, en Karen, de zus van Annie Doyle. Het eerste deel speelt zich af in 1980. Hier wordt de setting en de moord beschreven. De setting is het landhuis Avalon, waarin Lydia is opgegroeid en nog altijd woont. Laurence de zoon woont nog bij zijn ouders. Het hele leven van Lydia draait om Laurence. In dit eerste deel verdwijnt Annie, een jonge vrouw met problemen. Wij weten vanwege de bekentenis in de eerste regel dat ze vermoord is, maar haar familie waaronder Karen tasten nog in het duister. In 1985 (het tweede deel) volgen de verdere ontwikkelingen met onverwachte wendingen en vooral een verrassend einde.

Ik heb het boek met plezier gelezen en waardeer het met 3 sterren.

Meer recensies van Aster