Perfect match

Uitgever: Ambo / Anthos B.V
Verschijningsdatum: april 2019
Blz.: 217.

Over de auteur:
Patricia Snel studeerde Italiaanse taal- en letterkunde en kunstgeschiedenis. Zij werd bekend met De expat, een van de best verkochte thrillers van 2013. Na een jarenlang verblijf in Singapore en op de Kaaimaneilanden keerde zij in 2016 terug naar Amsterdam. Ze woont en werkt op haar woonboot Gratia Deo, haar laatste thriller, Expat exit, werd opnieuw een bestseller.

Achterflap:
Marit, vierendertig jaar, heeft alles wat ze wil. Een fijn appartementje midden in de Jordaan, haar eigen yogaschool en geen tekort aan mannelijke aandacht. Alleen zou ze het stiekem wel leuk vinden als ze eens een man tegen zou komen die écht de moeite waard is. En heel misschien… een kindje? Vriendin Susan raadt haar de nieuwe datingsite Perfect Match aan en zo komt ze in contact met de charmante Zweed Nils. Is hij haar perfect match? Even lijkt het erop, maar al snel voltrekt zich een drama. Marit wil maar één ding: wraak.

Mijn mening:
In Perfect match wordt het daten via een dating site nauwkeurig onder de loop genomen.
Waar het daten via sites zo op het eerste gezicht geweldig lijkt kun je er verschrikkelijk mee in de problemen komen. De nadruk in onze maatschappij ligt vooral op het waarschuwen van jongeren in het gebruik van social media maar vlak hierin de onnozelheid van vele volwassenen niet uit. Net zoals Marit in dit verhaal kampen veel vrouwen met tikkende eileiders en een vrouw met tikkende eileiders maakt rare sprongen. Marit heeft een kinderwens en via Perfect match probeert ze haar perfecte partner te vinden om samen een gezinnetje te stichten. Maar perfecte partners bestaan niet dus ook Nils blijkt dat niet te zijn, hij houdt er een vreemd dubbelleven op na. In Perfect match lezen we het lugubere verhaal van Marit die Nils ontmoet en hem binnen no time toelaat in haar leven. Hij belooft gouden bergen maar die zien er voor hem heel anders uit dan voor Marit.
De gevolgen zijn enorm en Marit wordt een ware pittbull als Nils haar toekomstbeeld voor altijd in duigen gooit.
Ze voelt zich door weinig mensen gesteund en haar wraakgevoelens zijn zo groot dat ze zelf op jacht gaat naar gerechtigheid. De wraakacties zijn herkenbaar, wat veel gedupeerden van daten zullen denken doet Marit echt, dat siert haar maar gaat wel heel ver.
Patricia Snel heeft met Perfect match een heerlijke thriller geschreven die menig vrouw zal bekoren, je voelt de wraak en geniet een beetje mee als Marit tot actie overgaat. Het is geen thriller waar je veel bij hoeft na te denken, hoe de welbekende vork in de steel zit is niet echt verrassend, maar dat neemt niet weg dat Perfect match je een aantal uurtjes heerlijk leesgenot bezorgt.

Originaliteit: 4
Schrijfstijl: 4
Leesplezier: 4
Plot: 3
Spanning: 3
Psychologie: 3

Perfect match krijgt van mij een mooie 3,5 sterren.
Bianca

Meer recensies van Bianca