Kennismaken met (voor jou) onbekende auteurs

boekenbeschrijfster 27 december 2019
‘De donkere dagen’ bestaat uit achttien korte verhalen. Bekende auteurs, zoals Loes den Hollander, Linda Jansma en Angelique Haak, en minder bekende auteurs, zoals Tamara Haagmans en Barbara Sevenstern, hebben aan deze bundel meegewerkt. Ze hebben met elkaar gemeen dat ze allemaal voor uitgeverij De Crime Compagnie schrijven.

Het leuke aan een verhalenbundel is dat het een mooie manier is om kennis te maken met (voor jou) onbekende auteurs. Zo kende ik eerdergenoemde Haagmans en Sevenstern nog niet, maar ben ik door hun korte verhalen wel benieuwd geworden naar ander werk van hen. Na elk verhaal staat een korte beschrijving van de auteur en zijn of haar oeuvre. De ene auteur heeft al meer geschreven dan de ander, maar dat maakt het juist een veelzijdige bundel. Erg leuk dat de uitgeverij ervoor gekozen om niet alleen gevestigde namen een plekje te geven, maar ook nieuw talent een kans te gunnen.

‘De donkere dagen’ is een ideale bundel om lekker tijdens de koude winterdagen thuis op de bank te lezen. Zet de lampjes in je kerstboom aan, kruip onder een dekentje met een warm drankje erbij en geniet van de spannende verhalen die in de donkere dagen voor Kerst kunnen gebeuren…

Meer recensies van boekenbeschrijfster