Moederskind; een aangrijpende thriller!

Na het lezen van ‘Angsteiland’(nog niet gelezen? Doen!), was ik erg benieuwd naar het nieuwe verhaal van Alexander Colin. Dus toen de oproep kwam voor de blogtour van ‘Moederskind’ kon ik niet anders dan een berichtje sturen. Zouden mijn verwachtingen uitkomen….Nou echt zo veel meer dan verwacht! Dit verhaal is nog beter, nog spannender, nog meer op het puntje van je stoel zitten!

De cover van het boek is al een trigger…want wat heeft dit alles met het verhaal te maken?

Het verhaal wordt vanuit drie perspectieven verteld; Eveline, Alice en de ontvoerder. Doordat het zo vlot en levendig is geschreven, wordt het echt en beleef je alles zelf mee. Je wordt als lezer het verhaal ingetrokken en je krijgt een kijkje in de hoofden van de drie hoofdpersonages. Nou dat is niet altijd even best zeg…poeh wat krijg je een hoop heftigheid mee! Door de kijk vanuit alle personages wordt het verhaal compleet en maakt het tot een krachtig geheel.

Alexander krijgt het door zijn schrijfstijl voor elkaar om je elke keer tot andere gedachten te brengen. Want het zou toch niet die zijn die het heeft gedaan, oh nee toch niet, maar wie dan wel? Nou zoiets dus en dat het hele verhaal door! Totdat je langzaam bij het einde komt en je dan een plottwist krijgt!! Die zag ik echt niet aankomen! Wat een goede opbouw zit er in het verhaal! Alle puzzelstukjes vielen in elkaar en er werd geen detail overgeslagen! Echt fantastisch gedaan!

‘Moederskind’ is een verhaal vol spanning, veel gebeurtenissen, onverwachte wendingen en gruwelijke taferelen. Het is een verhaal wat je grijpt en wat nog lang rond blijft spoken in je hoofd.

Ik heb echt zo genoten van deze thriller! Al is het wat minder als thrillerauteurs bepaalde liedjes in een verhaal stoppen….Dat ene liedje van de Bee Gees zal nooit meer hetzelfde zijn…en bedankt he haha!

‘Moederskind’ is absoluut een aanrader als je van goede aangrijpende thrillers houdt!

Meer recensies van Bookstagram_ilona