Heerlijk vervolg!

Smoorverliefd is het tweede deel van de Studio Holland serie over het leven van Floor.
Na haar deelname aan Kalverliefde lijkt de rust voor Floor wedergekeerd. Ze werkt weer in de bakkerij en brengt natuurlijk zoveel mogelijk tijd door met haar nieuwe liefde Jacob.
Maar helaas is dit minder dan ze zou willen en ook gaan er dingen in de bakkerij veranderen.
Als tv-kok Aldo haar vraagt of ze aan een nieuw programma wil meewerken als zijn sidekick is dit natuurlijk de beste oplossing! Ze kan blijven koken en bakken, mag samenwerken met een goede vriend en het allerbelangrijkste..ze kan Jacob vaker zien!
Maar dan krijgt Jacob een droomklus aangeboden in het buitenland en staat Floor er aan de start van haar nieuwe carrière alleen voor. En is dat televisiewereldje nou wel zo leuk? Floor ontdekt dat sommige mensen zich heel anders voordoen dan ze zijn. Is dit dan de juiste keuze die ze heeft gemaakt?

De cover van smoorverliefd sluit goed aan bij het verhaal en bij het eerste deel. Zo is goed te zien dat het een onderdeel van een serie is.

De schrijfstijl van Yvonne is vlot en beeldend, waardoor het verhaal lekker leest en je je goed kunt inleven in de personages. Ook de heerlijke humor in het verhaal zorgt ervoor dat je het met een glimlach zit te lezen.

De personages uit deel 1 komen in dit verhaal weer terug. Dit zorgt er ook voor dat je deze personages nog beter leert kennen. Hierdoor komt er meer diepgang in het verhaal.
Leuk dat Aldo een grotere rol heeft gekregen. Wat een heerlijke personage is het toch!

Ondanks dat de personages en de omgeving in het eerste deel van het verhaal hetzelfde zijn, is het geen moment voorspelbaar te noemen. Dit ook omdat het om een ander programma staat waarin weer nieuwe dingen gebeuren en waarin we ook nieuwe personages leren kennen.

Net zoals in kalverliefde is het verhaal in twee gedeeltes opgedeeld. Het eerste stuk gaat het over het vertrouwde leventje van Floor en de start van de relatie tussen haar en Jacob. Het tweede gedeelte gaat het over het nieuwe televisieprogramma, de uitdagingen in de relatie, hoe om te gaan met mensen die zich anders voordoen en hoe daarboven te staan.

Wat is smoorverliefd een leuk vervolgverhaal en het heeft mijn verwachtingen echt waar gemaakt. Ik kijk al uit naar het laatste deel, zo benieuwd hoe het verder gaat!

Meer recensies van Bookstagram_ilona