De cover van dit boek vind ik echt heel tof! Het geel spat van de cover af en daardoor pak je het snel uit de schappen om even de achterkant te gaan lezen. Ik denk ook zeker dat het een cover is die de doelgroep aanspreekt.

Het verhaal word verteld vanuit Stijn de broer van Lucas. Lucas is een lieve jongen maar heeft een grote gebruiksaanwijzing. Hij kan snel heel prikkelbaar worden en verzamelt van alles. Stijn vind Lucas soms lastig maar houdt ook enorm veel van zijn broertje. Als hij Lucas vind bij het lichaam van Quinty doet hij er alles aan om zijn broer te beschermen.

Naast het beschermen van zijn broer probeert Stijn ook uit te vinden wie nou eigenlijk de moord op Quinty heeft geplaagd en waar Lucas Quinty van kent. De band tussen beide broers is enorm groot en dat merk je in het boek. Het verhaal draait voornamelijk over deze band en het voor elkaar opkomen. Daarnaast is de moord natuurlijk een groot onderdeel in het verhaal. Je blijft continu nieuwsgierig of Lucas nu de dader is of toch iemand anders. Het boek is super spannend en sluit goed aan op de doelgroep.

Uitgebreide recensie vind je op mijn blog

Reacties op: Spannend jeugd boek

De moord op Queen_T - Tanja de Jonge