Prachtboek

Iedereen die wel eens bij een apotheek heeft gezeten en zich geërgerd heeft afgevraagd wat er zo lang duurt zou dit boek eens moeten gaan lezen.

Er gebeurd zoveel, zichtbaar en onzichtbaar. Ellen neemt je in dit boek mee op reis. Van het begin van haar keuze tot het worden van apothekersassistente tot de hartverscheurende verhalen van patiënten die gebruik maken van de apotheek.

Bij haar hoofdstuk over de morfine cassette moest ik dan ook even slikken, als je dit niet weet sta je er nooit bij stil.

Alle termen in het boek worden uitgelegd, dus mocht je denken hè apothekers assistente is dat iets voor mij? Neem dan eens een kijkje achter de balie en lees dit boek, ik weet zeker dat je overtuigd raakt!

Immers een pilletje is zoveel meer dan een pilletje.

Zoals ze het beschrijft, ze zijn er vanaf het moment dat we onze ogen openen openen tot ze voor eeuwig sluiten. Niet op de voorgrond maar o zo belangrijk.

En dat lange wachten, dat komt omdat er van het moment van je recept tot je het daadwerkelijke doosje met pilletjes talloze momenten zijn waarop dingen moeten worden nagekeken, vele checks en andere controles om er zeker van te zijn dat jij je medicijnen veilig kan gebruiken.

Dit kan Ellen je feilloos uitleggen, het enige wat je hoeft te doen is dit boek open te slaan en beginnen met lezen.

De gastblogs, grappige momenten en recepten en nog veel meer zijn allemaal bonussen! Zeker wanneer je in het apotheek wezen zit lig je gegarandeerd compleet in een deuk.

Maar Ellen haar verhaal was voor mij als leek het allermooist, je voelt de passie voor het vak. En dat maakt dit boek ijzersterk.

Nienke Booktastic

Meer recensies van Lezen_en_leven_met_nienke