Ruiters van de nacht - Mathias Maho

Deel 1 Relikwieën van het verleden

De kaft van het boek sprak me meteen aan, het paard, de mysterieuze achtergrond. Deze wilde ik absoluut lezen.

Synopsis

Paarden hebben een magisch effect op mensen. Wanneer Esprit, de Italiaanse draver van Nick, ziek wordt, worstelt Nick met een schuldgevoel. Tegelijkertijd is hij verwikkeld in een ingewikkelde relatie. Als er dan ook nog een magiebron in hem ontwaakt, weet hij niet waar hij het zoeken moet. Als er plotseling een vreemde man Nicks pad kruist, gebeuren er de vreemdste dingen. De wereld raakt in de ban van een eeuwige Schemering. Het is aan Nick en Karel om de Relikwieën van het verleden te vinden, artefacten die sterk genoeg zijn om de Schemering tegen te gaan. Op jacht naar de verantwoordelijke voor de Schemering en Nicks verdwenen paard, is het aan hem om de harde waarheid te achterhalen over zichzelf.

In het begin had het boek me echt in zijn greep, Nick met zijn grote voorliefde voor zijn paard Esprit, de toewijding. En het ingewikkelde leven op de achtergrond.

Maar wanneer Esprit zoekt word en de mysterieuze man ten tonele verschijnt verandert het hele verhaal. Magie, telepathie en ook de dieren krijgen een belangrijke rol.

Echter vind ik het dan moeilijker te volgen en raak ik de draad kwijt. Er gebeurd zoveel dat ik niet alles kan plaatsen en daardoor het verhaal steeds lastiger te lezen vind.

Hier en daar word het spannend, gruwelijk, pikant en gevaarlijk en dat in een razend tempo. Helaas gaat het voor mij te snel. En verlies ik interesse. Het is te veel ineens voor mijn gevoel.

Echter is dit een persoonlijke mening. Door mijn nah word lezen lastiger en is het begrijpen ook niet altijd aan mijn zijde. Maar dit zegt niets over de kwaliteit van het boek.

Meer recensies van Lezen_en_leven_met_nienke