Onttroond - Larissa Klein Bennik

Het eerste boek in deze reeks wat niet mijn nomale genre maar was zeker geen teleurstelling. De nieuwe fantasy inslag met steampunk invloeden verraste me. Met dit boek gaat het verhaal verder.

We pakken op waar we zijn gebleven, na alle gebeurtenissen zijn onze welbekende karakters veranderd, de gebeurtenissen hebben hun sporen achter gelaten.

De burgeroorlog in Eslor is heviger dan ooit. Naria probeert zich los te maken van dit alles maar word geteisterd door hevige nachtmerries. Om te ontsnappen besluit ze met Elias mee te gaan. Hij moet zich melden bij de raad van Sitran om verslag te doen van de gebeurtenissen in Eslor waar hij zijn eigen mensen onder ogen moet komen en ze beide verwikkeld raken in een politieke strijd.

Ondertussen moet Gideon naar een plek die hij nooit meer hoopte te zien en Alan is nog altijd op zoek naar een plek die hij thuis kan noemen.

Het tweede deel van de revolutie reeks wist me echter niet te pakken, er gebeurde niets spannnends waardoor het voor mij al snel langdradig aan begon te voelen. het voelt een beetje als een deel wat geschreven moest worden, het middenstuk van een groter geheel.

Ook mis ik even af en toe een terugblik in het verleden, ik moet echt in mijn geheugen graven om de karakters te plaatsen. Hierdoor bleef mijn aandacht ook niet echt bij het verhaal.

Al met al niet mijn boek maar als liefhebber van het 1e deel wil ik natuurlijk wel weten hoe het verder gaat.

Meer recensies van Lezen_en_leven_met_nienke