Waar de wind ons brengt - Cathinca van Sprundel

Ok, heel eerlijk ik heb al meer van Cathinca gelezen en was al enorme fan van haar sprookjesachtige schrijfstijl. En ook dit boek stelt me geen moment teleur!

Wanneer Canta haar meester verliest geeft hij haar een geheim mee. De naam van de noordenwind. Canta zal deze naam met haar leven moeten bewaken in een wereld waar ze niet welkom is. Door de verkleuring op haar huid ziet ze er immers anders uit en voldoet niet aan de eis van de silfen. Ondergedoken bij het bedelaarsgilde leert ze dat ze niet de enige is met een geheim.

Wat een boek! Het verhaal word verteld door minstreel Puck, een eigenzinnig karakter die het verhaal zo beeldend verteld dat je niet meer kan stoppen met lezen!

Waar de wind ons brengt is een fantastisch verhaal met voor het eerst voor mij ook een karakter met een beperking. Althans een afwijkend uiterlijk. De struggle hiermee word mooi in het verhaal verweven en geeft een blikje in de echte wereld van beperkingen.

Het heeft vele wijze boodschappen over afwijkend zijn, arm en er niet bij horen. Stiekem kennen we de beschreven problemen allemaal wel maar staan we erbij stil? Het verhaal zet je aan het denken terwijl je deelgenoot bent van een geweldig verhaal. De epiloog die ervoor zorgt dat het verhaal compleet word is wat mij betreft meesterlijk!

Het verhaal is goed geschreven en heb het in een ruk uitgelezen. Dit is dan wat mij betreft wederom een must read die ook door jonger publiek goed gelezen kan worden!

Meer recensies van Lezen_en_leven_met_nienke