De Legendes van Pendar, de eerste edelsteen - Jennifer Wagemans

Dit boek kreeg ik van de auteur zelf om te recenseren. Mijn nieuwsgierigheid was snel gewekt. Echter achteraf voelt het een beetje dubbel.

Het boek leest fantastisch weg, Jennifer heeft een prettige schrijfstijl waardoor je hee gemakkelijk in het verhaal komt.

Wat me echter stoort is dat het boek letterlijk in 2en is gedeeld. Er zijn 2 onafhankelijke verhalen zonder duidelijke connectie en allemaal hebben ze open eindjes.

Dit had ik liever anders gezien.

Het eerste verhaal over de magische bibliotheek laat me echter niet los en wil dan ook absoluut weten hoe het afloopt. Vraag me wel af of het niet beter was geweest dit gewoon in hetzelfde boek te doen als meerdere open einden. Het voelt nu te abrupt geƫindigd.

Het andere verhaal vanuit het oogpunt van Lira kan me niet bekoren. Misschien omdat het niet mijn genre is.

Dus Jennifer, mocht je een afloop voor het verhaal van Jake en Juul hebben, zet mij maar op de lijst!

Meer recensies van Lezen_en_leven_met_nienke