Fijn geschreven roman met prima twist

Conny Schelvis 02 februari 2024
Ik moet meteen bekennen dat als ik af zou gaan op de cover en de titel dat ik zou denken een feelgood-roman voor mijn neus te hebben of een liefdesroman en dat ik het dan eigenlijk links had laten liggen. De tekst op de achterzijde trok mij echter over de streep en het is een verrassend verhaal wat je eerder zou onderbrengen bij de psychologische thrillers.

Deze debuutroman speelt zich af in het mooie Noorwegen. De auteur neemt de tijd om de omgeving beeldend te omschrijven in dit slechts 131 pagina's tellende verhaal. Het is haar ook gelukt om de personages redelijk goed uit te werken in toch een beperkte ruimte.
Er is een wisseling in het perspectief tussen hoofdpersonage Sara en haar waarschijnlijke partner Aren. Waarschijnlijk want Sara ontwaakt uit een coma en is haar geheugen kwijt. De politie toont haar een foto van Aren en hoopt dat Sara haar geheugen terug krijgt om hun politieonderzoek te bespoedigen. Door de wisseling van perspectief ga je als lezer mee in de herinneringen van Sara en het verhaal van Aren. Als je denkt het kabbelt door en je weet hoe het zit is er een bizarre twist in het verhaal waardoor je als lezer weer wakker wordt geschud.
Mooi gevonden !
Een debuut die zeker de moeite waard is om te lezen.

Meer recensies van Conny Schelvis