"Eclips"

Daniii 01 september 2020
Het boek Eclips is het derde boek in de Twilight-serie. In het boek wordt het verhaal verteld van Bella Swan, haar grote liefde Edward en haar beste vriend Jacob Black.

Seattle wordt geplaagd door een serie mysterieuze moorden. Ondertussen wil vampier Victoria nog altijd wraak, ze is niet te stoppen. Bella is dus in groot gevaar. Ook zit Bella met een groot dilemma, ze moet kiezen tussen de liefde van haar leven Edward of haar beste vriend Jacob. Door de beslissing die Bella neemt dreigt de eeuwenlange strijd tussen vampiers en weerwolven weer op te laaien. Bella heeft na haar eindexamen nog een grote keuze te maken, gaat ze voor het leven of voor de dood!?

Het verhaal van Eclips wordt verteld door de ogen van Bella Swan. Je leert haar echt kennen tijdens het lezen. Ik vind de schrijfstijl van Stephenie erg fijn, je kan je goed inleven in de personages. Zelf vind in Eclips het leukste boek uit de Twilight-serie. Het verhaal leest erg gemakkelijk weg en het boek pak je snel weer op.

Eclips is een goede combinatie van romantiek met een klein beetje spanning, maar vooral met een bovennatuurlijke twist. Het is een erg meeslepend verhaal en je gaat je erg inleven in de personages. Aan het einde van het boek kan ik niet wachten om aan het volgende deel te beginnen! Voor de fans van de eerdere Twilight boeken is dit zeker een aanrader!!!

Meer recensies van Daniii