Het kruidenneusje

Elbert Grift 28 juni 2020
Nina runt een succesvolle firma in geneesmiddelen in de Pyreneeën, ondersteund door haar stiefmoeder die zich over haar ontfermde nadat haar moeder vermoord werd.
Op een moment dat er een nieuw onderdeel wordt geopend doemt er een look-a-like op van Nina, het blijkt haar tweelingzus te zijn, waarvan ze geen weet had, hun roots leiden terug naar Maastricht en omstreken, waar hun moeder moest vluchten vanwege een vermeende moord van haar moeder op een pedofiel die haar verkrachtte.
Maar hoe meer ze graven in hun verleden des te meer komen er vraagtekens naar boven, dit wordt versterkt door het moment dat haar tweelingzus Thea verdwijnt van het toneel, het verhaal komt in een stroomversnelling en Nina komt achter steeds meer onverklaarbare zaken.
Ik irriteerde me wel mateloos aan het feit dat alle geuren die de hoofdpersoon zo goed kan opsnuiven ook steeds benoemd moesten worden, misschien om te benadrukken dat de hoofdpersoon in de wildernis zo goed geuren heeft leren onderscheiden, maar voor mij een ergerlijke extra melding.
Ik heb als eerste boek van Niewierra Het dossier, gelezen een overweldigend boek dat qua originaliteit boven de doorsnee thriller uitkwam en hoopvol was voor de toekomst, daarna las ik Vrij uitzicht, dat het niveau van Het dossier niet benaderde, maar goed dat was een warmdraaiertje dacht ik, maar ik moet helaas constateren dat het niveau niet doorzette na Het dossier maar met het Bloemenmeisje weer een stap terug ging naar het eerste boek, blijft een interessante schrijfster, maar moet volgende keer met wat echt interessants komen, want dat kan ze, dat heeft ze al bewezen.

Meer recensies van Elbert Grift