Knap geconstrueerd verhaal!

elinevandm 13 juni 2020
Ik volg je is het eerste boek dat ik las van Lisa Jewell. De cover is indrukwekkend en was al een eerste aanzet om dit boek te gaan lezen. Het verhaal zelf gaat over de inwoners van Melville Height. Meer bepaald draait het vaak om Tom Fitzwilliam, het nieuwe schoolhoofd, die enorm veel aandacht krijgt van vrouwen en hoog aanzien geniet in de straten. Joey (onze hoofdpersoon) is net terug van een langdurige onderbreking in het buitenland en brengt ook haar nieuwe echtgenoot mee die ze daar heeft leren kennen. Bij toeval ziet ze Tom en al meteen knettert er iets in haar. Ze ontwikkelt een dodelijke obsessie voor de man, maar ook andere inwoners hebben zo één en ander te verbergen. Het verhaal vertelt beetje bij beetje hoe het zover is kunnen komen dat er slachtoffers vallen. We krijgen verschillende standpunten te zien en uiteindelijk wordt alles aan elkaar gekoppeld, hoewel het einde toch een vraagteken omvatte voor mij.

Ik volg je was een krachtig verhaal en kon me boeien, want wie is verantwoordelijk? Wie heeft wat gedaan en hoe zal alles aflopen? Alle vragen (buiten die ene dan) worden beantwoord. Lisa Jewell heeft een knap geconstrueerd boek afgeleverd en heeft me weten te verrassen. Een sterretje afslag door het open einde, want voor mij is het een vraagteken hoe ik de laatste zinnen moet interpreteren en af en toe mocht de spanning net iets meer zijn. Toch een mooie 4 welverdiende sterren!

Meer recensies van elinevandm