Een tikkeltje minder dan de voorgaande delen

elinevandm 10 juli 2024
Onschuldig verleden van Viveca Sten is het derde deel van de Sandhamn reeks en vertelt ons meer over de levens van Nora en Thomas. Nora ontdekt dat haar man Hendrik is vreemdgegaan en vlucht met haar kinderen naar Sandhamn. Daar is Thomas bezig met een onderzoek naar een vermiste tiener. Als bij toeval ontdekt één van Nora’s zoons het ontzielde lichaam van het vermiste meisje. In het boek maken we verder een sprong terug in de tijd naar het begin van de jaren 1900 en lezen we over Godfrid, Vendela en hun zoon. Later komt in dit gezin ook nog een dochter ter wereld. Het is lang onduidelijk wat de connectie tussen de beide verhalen is, maar zoals altijd komt de lezer dit in het slot te weten. Het motief van de moord is misschien een beetje minder dan in de vorige boeken, maar opnieuw heb ik genoten. Ook is het stuk over Godfrid en zijn familie niet altijd even spannend om te lezen en was ik meer geïnteresseerd in het verhaal dat zich in het heden afspeelt. Toch blijft de Sandhamn reeks me boeien. Ik geef dit boek dan ook graag 4 sterren.

Meer recensies van elinevandm