Leuk voetbalboek

EMBV 12 augustus 2019
Voor de verandering hebben we nu weer eens een boek over sport gelezen. Nu niet eens over de grote helden en clubs, maar gewoon over FC Emmen. Dit boek beschrijft hun eerste seizoen in de eredivisie. Dit had FC Emmen als eerste club uit Drenthe voor elkaar gekregen.

In korte hoofdstukken beschrijft Peter zijn belevenissen voor , tijdens en na een wedstrijd en zo volg je Peter en FC Emmen in hun eerste seizoen in de Eredivisie. Natuurlijk werd er lacherig gedaan over FC Emmen in de eredivisie en de andere clubs dachten vast een makkie er aan te hebben. Als je het boek leest weet je dat die vlieger niet altijd opging en sommige clubs zich in FC Emmen verslikten. FC Emmen overleefde hun debuut seizoen in de eredivisie.. op naar een goed vervolg. Voor het voetbal is het goed dat er een diversiteit is en niet alleen de gevestigde orde.

Gaat het boek alleen over FC Emmen? Nee dat is niet het geval, je vind er ook persoonlijke dingen van Peter in terug, de liefde voor sport die door zijn vader werd meegegeven, het overlijden van zijn vader… met name het laatste komt naar voren omdat tegelijk speelde met de promotie van FC Emmen.

Samengevat, een leuk boek over het voetbal seizoen van FC Emmen op het hoogste niveau en alles wat er rondom gebeurt… leuk dingen, verdrietige zaken… Voor de voetbal liefhebber ( misschien voor de algemene liefhebber) een leuke aanrader.

Meer recensies van EMBV