Zeer tegenvallend

EMBV 17 oktober 2019
Een boek wat al enige tijd op de boekenplank stond, nu dan maar eens gelezen. Ben niet zo een liefhebber van de stijl van Helen van Royen, ik vind het te grof. Daarom stond het natuurlijk ook zo lang op de plank..

Maar wat kunnen we zeggen over het boek? Ja het is vlot, snel, te snel misschien wel, vooral het gedeelte van de psychose, daar kon ik niet inkomen. Het gedeelte over de bevalling was heel beeldend geschreven, je ziet het voor je gebeuren. Misschien wel te veel detail, dus niet iets voor mensen met een zwakke maag.

De beetje voor mijn gevoel opgedrongen rouwgevoel kwam niet tot zijn recht, kon daar geen gevoel bij krijgen. Het voelde maar half afgemaakt. Het boek is het net niet, ja ondanks dat het zo een hype is geweest. Het onderwerp van vrouw krijgt kindje en zou op een roze wolk moeten zitten, maar krijgt depressie is prima gevonden, maar het haar meer uit gewerkt kunnen worden. Zodat het niet alleen roman is, maar vrouwen in die situatie er kracht uit kunnen halen. Helaas hier raak je alleen maar meer de weg kwijt. Boek gaat gauw de kast weer in.

Meer recensies van EMBV