Heerlijke Thriller

EMBV 30 oktober 2019
Veel gehoord en gelezen over dit boek, dus werd het tijd om er voor te gaan zitten. Daar krijg je echt geen spijt van, want de proloog geeft meteen de toon van het boek aan. Maak je borst maar nat voor een flinke dosis spanning.

Het verhaal wordt verteld van uit de persoon inspecteur Ayala. In zijn verhaal in de jacht op een seriemoordenaar leren we Vitoria en zijn omgeving kennen, perfect verteld en met een plot die je geen pauze geeft, en je maakt je duizend gedachten over wie de moordenaar kan zijn. Om er iedere keer weer achter te komen dat je er totaal naast zit.

In het begin was het moeilijk om in het verhaal te komen mede door de vele lange Spaanse namen, maar naarmate je verder kwam kreeg het boek je echt te pakken. Het heeft meerdere verhaallijnen, die van twintig jaar terug en de moorden van toen, het verhaal van Blanca en haar dokter en natuurlijk het verhaal van Ayala en het team. Alle verhaallijnen vallen uit eindelijk als puzzelstukjes in elkaar. De Personages zijn goed uitgediept, je leert ze ook privé goed kennen. Daarbij is alles heel beeldend geschreven en zie je het als een film voor je. Dat komt natuurlijk omdat de Auteur het verhaal heeft geschreven vanuit haar eigen omgeving en dus heel goed wist alles zo mooi en goed te beschrijven. Gewoon fascinerend!

De stilte van de witte stad is het eerste deel van wat een trilogie moet worden. Het maakt zeker nieuwsgierig naar het volgende deel.

Meer recensies van EMBV