Heerlijke Thriller

EMBV 18 augustus 2019
In dit derde boek van Jeroen Windmeijer gaat het verhaal van Peter de Haan verder en draait het voornamelijk het geheime manucript over de Pilgrim Fathers, het verhaal begint wederom in Leiden ( het eindigt er ook) maar het verhaal brengt ons ook in de VS en daarna leidt het verhaal ons naar Egypte. Niet alleen is het weer een spannend verhaal, maar het leert je ook over de Pelgrims Fathers en de Vrijmetselarij, iets wat mij niet bekend was en nu dus wel. Een mens is nooit te oud om bij te leren toch?

Ook in dit boek wordt je meteen van het eerste hoofdstuk mee gezogen in het verhaal, zet het je aan tot nadenken, vorm je voor jezelf een idee van de dader, beleef je de mysteries, geheimen, de spanning noem het maar op. Je wilt het boek niet wegleggen, hoeft ook niet want het is vlot en toeganklijk geschreven.

In het boek zit een plattegrond verwerkt om de verschillende plekken inzake de Pilgrim Fathers en de gebeurtenissen van het boek zelf te bezoeken. Nog een bijzonderheid : In ” Het Pilgrim Fathers Complot” deel drie van de trilogie is dat het manuscript waar het verhaal grotendeels om draait ook daadwerkelijk bestaat. Taalwetenschapper Piet van Vliet vond het in het Leids Gemeentearchief. De vertaling van het Oud – Engels is van Piet van Vliet zelf. Best bijzonder om dit via dit boek eigenlijk een beetje openbaar te maken. Fictie en Non fictie lopen hier wel door elkaar. Zodat je aan het einde van de rit zelf kan en mag bepalen wat je gelooft… kortom je blijft ook na het lezen bezig met het werk van Jeroen.

Na het lezen van deze trilogie van Jeroen Windmeijer kunnen we alleen maar zeggen : Film waardig!

Meer recensies van EMBV