Boeiend verhaal

EMBV 22 september 2019
en bijzonder boek, als wel indrukkwekkend. Een voor mij onbekend verhaal dus alles met verbazing, verwondering en bewondering gelezen.

Om te zeggen dat het een gemakkelijk boek is , nou nee dat niet, er komen veel personages in voor en dat is soms wat moeilijk te volgen. Maar de geschiedenis is zo interessant dat je dat op de koop toe neemt. Langzaam aan kom je in het verhaal en kun je goed doorlezen.

Als je eenmaal in het verhaal zit dan besef je wat vrouwen in het verzet allemaal deden , en met name in dit boek die twee Joodse Zussen.. hun strijd tegen de Nazi´s, het onderduiken, het verraad, het leven in een kamp, met al zijn martelingen en vernederingen. Alles is in het boek zeer beeldend beschreven, het trekt als een film aan je voorbij en je voelt als het ware hun verdriet en pijn..Prima research van de auteur en hele mooie ode aan de Zusjes Brilleknijper en hun onvermoeibare inzet tijdens WWII.

Boek is absoluut een aanrader! Zeker voor de mensen die zich interesseren voor geschiedenis en WWII, dan moet je dit waargebeurde verhaal lezen !

Meer recensies van EMBV