Meesterlijke memoir van multi instrumentalist

Eemleestenschrijft 11 december 2020
In de brugklas mochten we onze favoriete muziek laten horen. Tussen de gabber en grunge zat ik met mijn lievelingscd Let Love Rule van Lenny Kravitz. Ik ben zijn muziek altijd blijven koesteren, dus ik kon niet wachten met lezen toen zijn memoir Let Love Rule onlangs @kosmosuitgevers verscheen.
Wat heb ik genoten van deze persoonlijke en inspirerende inkijk in de eerste 25 jaar van het leven van deze meesterlijke multi instrumentalist. Als zoon van een Joodse New Yorker van Russische afkomst en een Bahamaanse actrice, begrijp je waarom je allerlei invloeden hoort in zijn muziek. Tel daar nog Manhattan, Brooklyn en LA bij van de sixties en seventies en een superster is geboren. Ik heb nog meer respect gekregen voor het feit dat hij met basale kennis van muziek bijna elk instrument eigen maakt én ook zijn eigen werk produceert.
Het geniaalste vind ik dat hij met zijn eigenzinnigheid, die hij met enige zelfspot beschrijft, in de jaren 80 een aantal grote platendeals afgewezen. Hij vond dat hij niet zijn eigen koers kon varen. Een selfmade man naar mijn hart. Voor fans en muziekliefhebbers vind ik het een must read! Het leest heerlijk weg met korte hoofdstukken. Dat vind ik altijd prettig. Als ik het goed heb begrepen, komt er nog een deel aan met een heleboel juicy verhalen over de volgende 25 jaar en gezien zijn roerige liefdesleven. Dat belooft wat!

Meer recensies van Eemleestenschrijft