Knap debuut over familiegeheimen

Erika 02 augustus 2019
Een intrigerend verhaal. Wat doe je als je ineens niet zeker weet of je wel een van een tweeling bent? Wie ben je dan? Of: wie is het andere kind? Ondanks alles wil Seraphine antwoorden vinden op haar vragen.
Er lijken verschillende kinderen jong overleden te zijn, of op mysterieuze wijze niet aanwezig. Het grote aantal tweelingen valt ook op. De dreiging die uitgaat van de gebeurtenissen is voelbaar. Heel subtiel laat Rous de spanning stijgen.

Het verhaal blijft me verbluffen en het grijpt me bij de keel.
Laura vertelt ook haar deel en brengt ons daardoor 25 jaar terug in de tijd. Ook zij lijkt haar geheimen te hebben. De gebeurtenissen van toen werpen hun schaduw al die tijd vooruit. En eindelijk komen ze bij elkaar, op Summerbourne, als Laura de rest van haar verhaal de anderen in persoon vertelt.

Rous heeft een prachtig debuut geschreven. Het is uitstekend uitgewerkt en het heeft me van af pagina één geboeid. Alle suggesties voor wat de plot zo zijn, veegt zij zelf in de loop van het verhaal van tafel. Zo makkelijk komen we er niet van af. En of alles nou op zijn pootjes terecht komt? We komen niet alles te weten.Heerlijk. En wat knap.

Meer recensies van Erika