All the rage, letterlijk...

Floor Flawless 23 augustus 2023
Dit boek gaat over Romy dat leeft met de nasleep van een verkrachting, waarvan het niet geloven dat het daadwerkelijk is gebeurd. Daarnaast verdwijnt ook haar voormalig beste vriendin Penny. Waarom verdwijnt zij en waarom herinnert Romy zich niet meer wat er de avond voordat ze midden op een autoweg gevonden wordt is gebeurd?

Romy frustreerde mij enorm. Ze liegt alles bij elkaar, kropt alles op en duwt mensen weg. Natuurlijk snap ik dat je de herinneringen aan de verkrachting wilt wegstoppen. Zeker omdat mensen haar niet geloven. Maar haar moeder gelooft haar wel en toch liegt ze continu tegen haar moeder in plaats van dat ze zich voor haar open stelt. En wat betreft het daten met Leon, als ze flashbacks krijgt loopt ze bij hem weg en praat ze er niet over waardoor Leon het idee heeft dat ie iets verkeerd heeft gedaan, maar weet niet waar het aan ligt. Dat is niet gezond als je een relatie wil opbouwen met iemand. Daar weet ik alles van, gezien ikzelf ook slachtoffer ben. Het draait allemaal om vertrouwen en en weg vinden om wat er is gebeurd een plekje te vinden en ermee te leven, zodat je weer gaat genieten van seks in plaats van in paniek raken zodra iemand je aanraakt. Ik hoopte de hele tijd dat Romy zou open breken en er toch over zou gaan praten, maar dat gebeurde niet dus het enige wat ik voelde was frustratie tijdens het lezen van dit boek. Jammer om dat te hebben bij zo'n gevoelig onderwerp.

Doordat het korte hoofdstukken had las het wel lekker snel en de andere personages waren fijn om over te lezen. Ook staan er achter in het boek wat hulplijnen voor als je zelf met seksueel misbruik te maken hebt gehad, dat vind ik een goede toevoeging.

Meer recensies van Floor Flawless