De wereld van filatelie

Floor Flawless 24 februari 2024
In De vrolijke avonturen van een fulltime postzegelaar vertelt Paul van Beek de dingen die hij heeft meegemaakt als postzegelaar; hoe dat begon als een hobby en uitgroeide tot zijn werk.

Het werd me al snel duidelijk dat dit een zelf gepubliceerd exemplaar is en nergens in het boek staat iets over mensen die het proefgelezen hebben of geredigeerd. Dat ging ik helaas merken in de verhalen. Het las niet altijd even lekker. Soms moest ik een stukje twee keer lezen om te kijken of ik het goed begrepen had. De zinnen hadden af en toe een beetje vreemde opbouw als je het mij vraagt.

Daarbij miste ik bij een grote hoeveelheid van de verhalen een tijdsindicatie. In de meeste gevallen had je geen idee om welk jaartal het ging, dus of het nou om de jaren 70 ging of om 2000, ik had er geen idee van en dan is het best lastig om je in situaties te kunnen inleven.

Het voelde allemaal een beetje kort door de bocht. De eerste hoofdstukken van hem als klein jochie die zijn eerste postzegeltjes koopt voor zijn verzameling deden me nog het meest. De rest ging voor het grootste gedeelte door de schrijfstijl een beetje langs me heen en dat vond ik erg jammer. In ieder geval laat hij wel zien, dat postzegels verzamelen helemaal niet zo suf is als dat gedacht wordt!

Meer recensies van Floor Flawless