Een klassieker die niet als een klassieker aanvoelt

Floor Flawless 24 december 2019
Ik moest best wel wennen aan de expliciete scènes die erin voorkomen. Soms had ik ook het idee dat ik een erotisch boek aan het lezen was haha! Af en toe was het expliciete een beetje too much voor mij. Ik was nog niet over de ene shock heen of de volgende stond weer voor mijn neus... Maar al met al ben ik wel blij dat ik het eindelijk heb gelezen. Het is tenslotte een Nederlandse klassieker. En dat terwijl het helemaal niet aan voelt als een gedateerd boek! De schrijfstijl oogt modern en Wolkers schrijft best wel plat en recht voor zijn raap. Als ik kijk naar die tijd, dan snap ik wel waarom er veel ophef is geweest over dit boek. Als het in tegenwoordige tijd was uitgegeven, zou dat heel anders zijn gegaan denk ik.

Meer recensies van Floor Flawless