Lancelot vertelt zijn versie

George Knottnerus 23 maart 2020 Auteur
Volgens twee verhaallijnen ontvoert de auteur je naar de tijd van Arthur en de ridders van de Ronde Tafel. Legende of historie, dit verhaal blijft groots en meeslepend. Zeker onder de vaardige pen van Kruijssen die alle verhalen aan elkaar weet te smeden tot een boeiend geheel.
De jonge Grein bezoekt de oude ridder Lancelot in zijn eenzame hut op Avalon. Wie is Grein en waarom is hij zo geïnteresseerd in Lancelot en zijn verhaal? Dat komen we pas aan het slot van het boek te weten.
Lancelot is blij dat hij eindelijk zijn levensverhaal kan vertellen aan iemand – Grein dus - die er belangstelling voor heeft. Hoe is het afgelopen met zijn koning Arthur? En met zijn verboden liefde met Gwinneverre, de koningin? En hoe kwam het dat hij ruzie kreeg met zijn bloedbroeder Walewein? En waarom moest het lot Mordred, de zoon van Arthur, zenden om de beschaving van de Ronde Tafel voorgoed te splijten?
Lees het en of je nou jong bent of oud, man of vrouw, stort je in een van de mooiste verhalen die de overlevering rijk is.

Meer recensies van George Knottnerus