Calvijn of Amerika?

George Knottnerus 19 november 2020 Auteur
Een update van onze gekke maar mooie Nederlands taal. Het meeste aan hotte, hippe, sexy, inne woorden en begrippen staat er wel in. En dan ook nog eens vlot en geestig verteld. Rake observaties ook - die gekke Nederlanders die wij zijn doen alles om op te vallen of mee te doen maar ook alles om terug te kunnen krabbelen en onze nek niet te ver uit te steken. Best wel te vet gaaf boekje eigenlijk duh. Wat ik wél vind is dat Paulien wel veel taaleigenaardigheden toeschrijft aan onze calvinistische cultuur. Volgens mij doen 'we' ook veel omdat 'we' onze Amerikaanse en sterrenvoorbeelden willen nadoen. Voor iedereen die houdt van straat en tv-taal of het juist niets vindt: lees dit boek.

Meer recensies van George Knottnerus