Verhalenbundel voor het goede doel

Het Boekenbijtje 12 maart 2023
Dit is een verhalenbundel voor het goede doel, namelijk het autismefonds. Aangezien ik zelf 4 jaar geleden de diagnose autisme heb gekregen, kan ik dit weg waarderen.

Er staan 19 korte verhalen in het boek. Een voordeel van een bundel is dat het een korte kennismaking is met de schrijfstijl van meerdere auteurs. Alle verhalen hebben als thema goden en godinnen. Dit wordt echt op 19.verschillende manieren ingevuld.

De verhalen zijn erg kort. Ik heb daarom respect voor de schrijvers die in zo weinig woorden toch een sfeer, een wereld en een verhaal kwijt kunnen. De kwaliteit van de verhalen vond ik wel erg wisselend. Van verhalen waar ik het idee kreeg dat er nog wat extra na gekeken moest worden tot verhalen waarvan ik zo genoot, dat ik het jammer vond dat ze al afgelopen waren.

Ondanks het wisselende kwaliteit heb ik de bundel met plezier gelezen en krijgt het van mij 3,5 sterren.

Meer recensies van Het Boekenbijtje