De mooiste dag van je leven is een heerlijke feelgood roman. Krista droomde er als meisje van om te trouwen, maar ziet het in de nabije toekomst niet snel gebeuren. Deze feelgood roman heeft ook nog een wat diepere laag. Krista heeft namelijk een soort dagboek van haar overleden moeder gevonden. En de eigenaresse van de kringloop waar ze werkt, is de beste vriendin van haar moeder.

Sterk aan dit verhaal zijn de verschillende thema’s die het aanhaalt: liefde (uiteraard), probleemjongeren, samengesteld gezin, verschil rijk-arm en het hebben van geheimen (en hoe deze je altijd inhalen). Deze verschillende thema’s komen vloeiend aan bod, en met hen vast nog wel meer thema’s.

Het verhaal zelf is in chronologische volgorde geschreven, waardoor het goed te volgen is. Er wordt geen moeilijk taalgebruik of lange zinnen gebruikt, waardoor het makkelijk leest. Een vlot verhaal waarin genoeg gebeurd.

Conclusie: een heerlijke feelgood roman waarin verschillende thema’s ter sprake komen. Het is een vlot verhaal, wat gemakkelijk leest en door de vele gebeurtenissen goed weet te boeien.

Reacties op: Heerlijk

De mooiste dag van je leven - Tamara Haagmans