De tweede vrouw

IngeBrun 23 oktober 2020
Met dank aan thrillzone mocht ik het boek De tweede vrouw van Astrid de Witte lezen en beoordelen.

Gregoor woont, sinds de verdwijning van zijn vrouw, in het plaatsje Garderen. Zijn vrouw wordt nog steeds door de politie gezocht. Gregoor is niet graag alleen en geeft zich op bij verschillende datingssites. Wanneer hij Jessica tegenkomt wordt alles al snel anders. Jessica trekt, zij het met wat twijfel, al snel bij hem in. Wanneer hij ook nog wil dat zij haar haren blondeert en zich anders gaat kleden slaat de twijfel helemaal toe. Ze krijgt er een naar gevoel bij. Het lijkt wel dat Gregoor haar wil veranderen in een andere vrouw.

Wat meteen opvalt is dat het een dun boek is. Astrid de Witte heeft een prettige en vlotte schrijfstijl dat het maakt dat het boek voor een groot publiek toegangelijk is. De weinige personages in het boek hadden van mij meer diepgang mogen hebbben. Gregoor is een manipulatief persoon waar je meteen het onderbuik gevoel bij krijgt maar Jessica blijft voor mij wat oppervlakkig. Ook mis ik de echte spanning in het verhaal. Af en toe is het wat voorspelbaar en wanneer de puzzelstukjes bij elkaar komen is het al snel duidelijk hoe de vork in de steel zit.
Een prettig boek voor tussendoor maar geen thriller. Ik geef het 3 sterren

Meer recensies van IngeBrun