Geweldig

IngeBrun 15 november 2023
Recensie God Jul! Van Esther Stui.

Wat een geweldig boek. Op de cover zie je een winters tafereel. Witte sneeuw, kerstbomen en een mooi klein rood huisje. Een cover die ik meteen op zou pakken in de boekenwinkel. Ik ben namelijk dol op kerst al is dit niet helemaal een kerstboek.
De cover is perfect gekozen bij het boek.

Redacteur Madeleine mag de Zweedse CEO Thorvald Andersson . Er waren eerdere afspraken die om een bepaalde reden niet doorgingen. Madeleine laat zich nu door niets en niemand tegen houden. Dit interview zal een grote doorbraak zijn voor Madeleine. Wanneer de afspraak opnieuw niet door lijkt te gaan stapt Madeleine bij Thorvald in de vrachtwagen. Door een flinke sneeuwval kunnen ze niet verder reizen en overnachten ze in de vakantiewoning van Thorvald. Hier begint een mooie romance alleen durft Thorvald zich niet helemaal open te stellen.

De schrijfstijl van het boek God Jul! is prettig en vlot geschreven. Er zit humor in het verhaal maar ook enige ernst komt door het verhaal heen. Vanaf het begin weet Esther Stui mij mee te slepen in het verhaal en laat het mij niet meer los.

De personages en de omgeving zijn prachtig uitgewerkt. Je krijgt van elk personage een levend beeld en gaat van ze houden. Door de levendige schrijfstijl voelt het alsof het verhaal zich als een film in je hoofd afspeelt.

Wat was het heerlijk om dit mooie liefdesverhaal te mogen volgen. Ook kreeg ik door dit boek een idee bij Zweden. Zou er dolgraag eens naar toe willen.

Het boek heeft een open einde en ik hoop dat Esther Stui hier gauw een vervolg aan gaat geven. Ik heb genoten van elke bladzijde

Meer recensies van IngeBrun