Geen thriller

IngeBrun 06 januari 2020
Uit het oog van Nicole Rayner

Met dank aan de leesclub van thrillzone mocht ik dit boek lezen. Veelbelovend begon ik met lezen maar werd toch wat teleurgesteld.

Alice is getrouwd met George en ze verwachten samen een kindje. Ze zijn erg gelukkig samen. Wanneer Alice terugkeert van een zakenreis, ziet ze in de trein een mooie roodharige vrouw. Ze moet meteen aan haar medestudente Ruth denken die 15 jaar geleden, spoorloos verdween.
Wanneer ze dit bij thuiskomst aan George verteld had ze een andere reactie verwacht. George reageert wat terughoudend. Wanneer Alice later een foto vind begint het echte wantrouwen helemaal als later blijkt dat de foto is bij geknipt. Alice houdt zich vanaf dat moment bezig met de verdwijning net als de zus van Ruth Naomi en de beste vriendin Kat. Waar is Ruth en welke rol speelde George in de verdwijning?

Het verhaal begint meteen goed met een proloog waardoor je meteen verder wilt lezen. Toch zwakt het verhaal meteen af.
Het verhaal wordt verteld door 4 perspectieven, namelijk die van Alice, Ruth, Naomi en Kat. Elk hoofdstuk wordt verteld door een ander net zoals het heden en het verleden. Dit is af en toe wat verwarrend en sommige delen moest ik even opnieuw lezen. Ook las ik soms wat herhalingen wat het verhaal niet bevorderde. Door de tijdssprongen zat er ook geen chronologische volgorde in het verhaal.
De schrijfstijl van Nicole Rayner is wel vlot en ook begrijpelijk te lezen maar ik mis vooral de spanning. Een gemiste kans voor Nicole Rayner want hier had ze meer uit kunnen halen. Vooral uit de studententijd die veel aanbod komt. Het verhaal lijft nu wat oppervlakkig net zoals het plot. Wanneer er dan ook nog opeens een vreemde personage opduikt snap ik het even niet. Dit had Rayner van mij weg kunnen laten.

Eind oordeel is dat Uit het oog geen echte thriller is maar meer een roman.
Drie sterren

Meer recensies van IngeBrun